تاثیر نصب نمد چمن مصنوعی

تاثیر نصب نمد چمن مصنوعی

فشردن خاک به کمک نمد چمن مصنوعی

خاک زیر نمد باید به خوبی فشرده سازی شود. معمولا شیارهایی در خاک ایجاد می شود که درون آنها را لوله های انتقال آن پر می کنند. این لوله ها و شیارها، آب قرار گرفته بر روی سطح چمن مصنوعی را خارج می کنند.

  • اگر آب در سطح چمن باقی بماند و از این طریق تخلیه نشود، به سرعت شاهد تخریب آن خواهید بود.
  • به همین دلیل خاک فشرده می شود تا آب تنها از بخش های مشخص شده تخلیه شود، چرا که در صورت نفوظ آب به زیر سطح زمین به در زمان کوتاهی پستی و بلندی و تخریب به وجود می آید.

گرانول لاستیک به تنهایی نمی تواند تمامی ضربات وارد آمده را بگیرد. لذا وجود نمد چمن مصنوعی بیشترین تاثیر را در این موضوع دارد. اما نمد زمانی کارکرد واقعی خواهد داشت که به درستی اجرا شده باشد. اجرای آن نیز در بخشی وابسته به لایه زیرین آن است که در بالا راجع به آن توضیح داده شد.

قبل از نصب نمد چمن مصنوعی خاک را هموارکنید

مصالح لازم برای اجرای نمد چمن

اجرای نمد چمن مصنوعی برای یک متخصص نصب کاری است که نیازمند دقت بالا است. شاید انجام آن به نظر چندان سخت نیاید، اما دقیق بودن آن بسیار مهم است. به سادگی می توان این لایه ها را با وسایلی مانند تیغ های موکت بری در ابعاد مورد نظر برش داد.

  • اما برای اینکه این لایه به خوبی روی سطح قرار گرفته و جا به جا نشود، از چسب و یا نوار جهت محکم کردن آن استفاده می شود.
  • گاهی برخی افراد از سیم های مفتول برای اینکار استفاده می کنند که کار اشتباهی است. مفتول به نسب چسب مخصوص و نوار نانو از مقاومت کمتری در برابر آب برخوردار است. به همین دلیل، بهتر است مورد استفاده قرار نگیرد.
  • نوار نانو می تواند جایگزین بسیار مناسبی برای اینکار باشد. این نوارها با توجه به قدرت بسیار بالا و مقاومت در برابر رطوبت عملکردی بسیار مناسب دارند.
  • چسب مخصوص چمن مصنوعی هم یک روش دیگر برای این کار است. اما انتخاب میان نوار نانو و یا چسب را به نصاب بسپارید. با توجه به محل مورد استفاده شما، نصاب می تواند بهترین انتخاب را انجام دهد.

لوازم مورد نیاز برای نصب نمد چمن مصنوعی

استفاده ی نمد روی سطح خاک

استفاده نمد چمن مصنوعی روی سطح خاک به چند دلیل انجام می گیرد. اول آنکه این لایه باعث نرمی چمن مصنوعی پس از نصب خواهد شد. دلیل دوم استفاده از این بخش به علت ظربه گیری آن است. نمد چمن مصنوعی می تواند ضرباتی که از سطح چمن وارد می شود را گرفته و مانع از تخریب شود. همچنین می تواند محافظت از لایه بکینگ را از دیگر دلایل استفاده از نمد در زمان نصب دانست.

متاسفانه از آن جایی که تنها لایه رویی چمن مصنوعی در معرض دید قرار می گیرد، افراد بسیاری تصور می کنند زیر سازی آن چندان اهمیت ندارد. این عدم توجه که هزینه های بسیاری را روی دست شما می گذارد باید کنار گذاشته شود.

یک نصب اصولی، شامل رعایت و اجرای کامل تمامی بخش های زیرسازی و نصب نهایی است.

نمد چمن مصنوعی را با چسب مخصوص بر روی خاک قرار دهید

لایه های اصلی و اجزای تشکیل دهنده

لایه ها و اجزای تشکیل دهنده یک چمن مصنوعی بعضا به علت نوع و محل استفاده ممکن است دارای تغییرات جزیی باشند. اما به شکل کلی از بالاترین سطح به پایین ترین سطح شامل این موارد می باشد: الیافت چمن مصنوعی، گرانول، شن سیلیس، شن نخودی، لوله جمع آوری آب، لایه کشسان و خاک کوبیده و فشرده شده.

کارکرد هر کدام از این لایه ها و اجزا متفاوت است، در ادامه شما را با چند بخش بیشتر آشنا خواهیم کرد.

  • شن سیلیس پس از نصب لایه چمن مصنوعی توسط ماشین شانه زن بر روی چمن قرار می گیرد. این مواد باعث استحکام بیشتر چمن مصنوعی خواهد شد.
  • لایه کشسان که از جنس ژئوتکستایل است می تواند موجب جلوگیری از تخریب چمن شده و طول عمر بسیار بالاتری را در آن به وجود آورد.
  • خاک کوبیده که پایین ترین سطح چمن مصنوعی قرار دارد. خاک به جهت عدم نفوذ و خروج آب از زیر چمن مصنوعی کوبیده می شود.