چمن مصنوعی باشگاه چه استاندارد هایی دارد ؟

چمن مصنوعی باشگاه چه استاندارد هایی دارد ؟

قطر نخ های چمن مصنوعی باشگاه باید زیاد باشد!

قطر نخ های به کار رفته در چمن مصنوعی متناسب با کاربری چمن متفاوت است. در مکان هایی همچون باشگاه های ورزشی میزان اصطکاک چمن اهمیت بالایی دارد. اصطکاک ایجاد شده بین کفش ورزشکار و چمن مصنوعی، ارتباط مستقیمی با قطر نخ ها و تراکم چمن دارد. بنابراین توصیه می شود که نخ چمن مصنوعی باشگاه به هیچ وجه نازک نباشد .

از طرفی نازک بودن نخ چمن باعث می گردد که چمن مقاومت لازم در برابر فشار های وارده را نداشته باشد. این امر استهلاک چمن را سرعت بخشیده و طول عمر آن را کاهش می دهد. برای اینکه چمن از خود مقاومت لازم را نشان دهد، لازم است که میزان پلی اتیلن و پلی پروپین به کار رفته در ساخت آن تنظیم گردد. هر چه این میزان بیشتر باشد، اصطکاک چمن نیز بیشتر خواهد بود.


ارتفاع مناسب برای چمن مصنوعی چه قدر است ؟

ارتفاع چمن نیز از دیگر مسائلی است که با توجه به کاربرد چمن، متفاوت خواهد بود. در چمن مصنوعی هتل و  چمن مصنوعی باشگاه ارتفاع نخ باید بین 15 تا 25 میلی متر باشد. ارتفاع کم تر از این مقدار باعث به هم خوردن تعادل ورزشکار شده و ارتفاع بیشتر نیز باعث می شود هنگام راه رفتن یا دویدن پای افراد به نخ ها گیر کند.

افزایش بهداشت جهانی به کمک چمن مصنوعی

  • شاید برایتان جالب باشد که بدانید استفاده از چمن مصنوعی علاوه بر فواید ذکر شده، در بهبود بهداشت جهانی نیز نقش موثری دارد.
  • چمن های طبیعی برای رشد نیاز به کود، و برای جلوگیری از گسترش حشرات نیاز به سموم و آفت کش های مختلف دارند.
  • کود های شیمایی و آفت کش ها، به آب ها و یا لایه های زیرین زمین نفوذ کرده و خواه ناخواه زمین و محیط زیست را آلوده می کنند.
  • به علاوه برای هرس دائم چمن های طبیعی، انرژی قابل توجهی صرف می شود و در کنار آن می تواند منجر به آلودگی هوا شود.
  • چمن مصنوعی باشگاه نیازی به هیچ یک از این موارد نداشته و از این جهت آلودگی خاصی وارد طبیعت نمی کند.
  • بنابراین می توان با بهره گیری از این محصول گامی در جهت افزایش بهداشت محیط زیست برداشت.

نحوه ی نگهداری چمن مصنوعی باشگاه

استفاده از چمن مصنوعی در اماکن ورزشی (باشگاه)

افزایش امنیت برای ورزشکاران از جمله عواملی است که علاوه بر خود ورزشکار، برای صاحبان اماکن ورزشی اهمیت بالایی دارد. آسیب دیدگی ورزشکار در زمین ورزشی می تواند اعتبار مرکز را تا سال ها خدشه دار کند. بنابراین ضروری است که از چمن مصنوعی استاندارد و باکیفیت در محل استفاده شود. بدین ترتیب هم احتمال آسیب دیدگی افراد به حداقل می رسد و هم بازدهی آنان افزایش خواهد یافت.

جذابیت رنگ و طرح چمن موضوعی در مراکز تفریحی حائز اهمیت است که می تواند تاثیر شگرفی روی ظاهر باشگاه و مرکز ورزشی داشته باشد. چمن های مصنوعی در رنگ های گوناگونی عرضه می گردند که هر نوع سلیقه ای را پوشش می دهند. رنگ سبز زنده، همراه با رگه های لیمویی می تواند جلوه ای خیره کننده به اماکن ورزشی بخشد و انرژی ورزشکاران را چند برابر افزایش دهد.

در باشگاه های ورزشی معمولا از چمن مصنوعی باشگاه در مدل های گرین، کانیه و بریز استفاده می شود. این نوع چمن ها در اماکن ورزشی کارایی بهتری نسبت به سایر انواع چمن مصنوعی ایفا خواهند کرد.

استفاده از چمن مصنوعی در اماکن ورزشی (باشگاه)

تجربه استاندارد سازی پروژه موفق باشگاه انقلاب

باشگاه انقلاب یکی از مجهز ترین و معروف ترین باشگاه های ورزشی خاورمیانه است که سال ها در زمینه های گوناگون ورزشی پذیرای ورزشکاران بوده است. تجربه استانداردسازی مجموعه انقلاب نشان داده که استفاده از چمن مصنوعی در چنین مراکز بزرگی نیز می تواند بسیاری موفق عمل کرده و پاسخگوی نیاز های ورزشکاران رشته های مختلف باشد.

2 پاسخ
  1. ali
    ali گفته:

    من باشگاه بدنسازی دارم و تو قسمتی که هوازی هست از چمن مصنوعی استفاده کردم ، خیی راضیم و نظافتش بسیار راحت تر از اون چیزی بود که فکرشو میکردم .

  2. چمن نما
    چمن نما گفته:

    ممنون از در اختیار گذاشتن تجربه ی خوبتون .

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *